بهترین سن برای یادگیری زبان های خارجی

تاریخ ارسال: 20 فوریه 2019

نتایج تحقیقات انجام شده، اثبات می کند که برای یادگیری زبان، سنین کودکی، بهترین زمان است. اما آیا باید از ۶ ماهگی به فرزندمان زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم به آموزش دهیم یا در سنین ۳ یا ۴ سالگی؟ به بیان دیگر، بهترین سن آموزش زبان دوم به کودکان، چه سنی است؟

اول از هر چیزی، برای یادگیری زبان به کودکان،‌ باید کودک به بهره ی هوشی لازم رسیده باشد و یا اگر رشد گفتار و زبان او دچار تأخیر است، پایه های زبان و گفتار درمانی در ذهن کودک باید تقویت شود و سپس به آموزش زبان دیگر پرداخته شود.

برای خانواده هایی که در خارج زندگی می کنند، برای آموزش زبان مادری، صحبت کردن در خانه به زبان مادری، بهترین راه است. اما کودک باید زبان کشور خارجی را از طریق تلویزیون، مدرسه و ارتباط با همسالان کشور بیگانه بیاموزد.

بهترین سن برای آموزش زبان به کودک

همانطور که گفته شد، سنین کودکی طبق نظر اکثر کارشناسان، بهترین سنین برای آموزش زبان دوم است و یادگیری زبان در سنین کودکی، موفق تر از یادگیری آن در سنین بالاتر است.

تحقیقات زیادی در رابطه با بهترین سن کودکی برای یادگیری زبان دوم انجام شده است و همگی به این نتیجه رسیده اند که سن ۱۰ سالگی مناسب ترین سن برای یادگیری زبان دوم است. در این سن، کودک به راحتی می تواند زبان دوم را همانند کسانی که آن زبان را به عنوان زبان مادری آموخته اند، یاد بگیرد. هیچ سنی برای یادگیری این گونه ی زبان دوم، مناسب تر از این سن نیست.

این تحقیقات هم چنین اثبات کرده اند که یادگیری زبان در این سن، علاوه بر این که موجب تقویت روابط اجتماعی کودک می شود، باعث می شود عملکرد کودک در سایر دروس نیز بهبود یابد.

در تحقیقی، از بچه های مدارس یکی از کشور های غیر انگلیسی زبان، تست و آزمون به عمل می آید. کودکانی که بیش از ۴ سال به یادگیری زبان انگلیسی یا دیگر زبان ها (اغلب زبان انگلیسی) پرداخته بودند نسبت به کودکانی که زمان کمتری آن زبان را آموزش دیده بودند، نتایج بهتری در این آزمون به دست آوردند. نتایج این کودکان، حتی بهتر از نتایج کودکانی بود که به یادگیری ریاضی پرداخته بودند.

به علاوه بررسی های متخصصان آموزش کودک نشان می دهد که بچه هایی که به یادگیری زبان دوم می پردازند، مسائل پیچیده را با خلاقیت و تبحر بیشتر حل می کنند. طبق بررسی های بروک لمبرت و تاکر که در سال ۱۹۷۴ انجام شده است، کودکانی که زبان دوم را آموخته اند، هوش بالاتری دارند و توانایی ذهنی آن ها پیشرفت بیشتری دارد و از قوه درک بالاتری برخوردار هستند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

راهنما

برای دانلود فایل کتاب ها لطفا دسته بندی دانلود ها را انتخاب نمایید.